Kawasaki Z1000 Forum banner

Ustawienia zawieszenia

1 reading
39K views 53 replies 5 participants last post by  rcannon  
#1 · (Edited)
Cześć, jestem zainteresowany zabawą z ustawieniami zawieszenia w z1000. Mój to model z 2012 roku i spojrzałem na ogólny przewodnik po zawieszeniu sportridera i byłem zdezorientowany, dlaczego są 2 sugerowane ustawienia. Przeczytałem swoje, ale jeszcze nie skończyłem i muszę to przeczytać ponownie, aby zrozumieć, do czego to służy. Więc od sportridera, oto ustawienia:

Ustawienie 1

wstępne napięcie przód tłumienie odbicia przód tłumienie kompresji przód wstępne napięcie tył tłumienie odbicia tył
10 obrotów na zewnątrz 2 obroty na zewnątrz 1,75 obrotu na zewnątrz 25 mm gwintu widoczne 1,75 obrotu na zewnątrz

Ustawienie 2

wstępne napięcie przód tłumienie odbicia przód tłumienie kompresji przód wstępne napięcie tył tłumienie odbicia tył
8 obrotów na zewnątrz 0,5 obrotu na zewnątrz 1,75 obrotu na zewnątrz 25 mm gwintu widoczne 0,25 obrotu na zewnątrz

Nawiasem mówiąc, mam około 1,78-1,80 m wzrostu i ważę około 70 kg. Jazda obejmuje kręte drogi, dojazdy do pracy i ogólną jazdę.

Och, i planuję przejść na Pirelli Angel GT 190/55 z tyłu (obecnie mam angel st 190/55) lub Metzeler Roadtec 01. Wiem, że to głupi powód, ale naprawdę nienawidzę wyglądu przedniej opony Roadtec 01, więc mogę wybrać angel gt. Lol
 
#2 ·
Problem z używaniem "zalecanych" ustawień polega na tym, że ustawienia będą dobre dla tego, czego chciał dany kierowca, a głównie dla tego, ile ważył. Chyba że ważysz w granicach 10 funtów od niego, to nie będzie dla ciebie odpowiednie.

Ponadto, jeśli przyniosłeś mi swój rower, dostaniesz to, co mi się podobało, a nie to, co ty lubisz.

Zwiększając napięcie wstępne na sprężynie, potrzebujesz większego tłumienia odbicia, aby kontrolować skok powrotny.

Wyobrażam sobie, że twoja waga jest mniejsza niż waga kierowców testowych i z tego powodu spróbuj ustawienia 1. To ustawienie wydaje się być dla lżejszego kierowcy.
 
#5 · (Edited)
Okay, will do. I'll try it out tomorrow. Will also need to look for the tool that will turn the rear shock.
Dobrze, zrobię to. Spróbuję jutro. Będę musiał również poszukać narzędzia, które obróci tylny amortyzator.

Rada, podczas ustawiania napięcia wstępnego z tyłu za pomocą klucza hakowego, noś rękawice z ochraniaczami na kostki/palce, zaufaj mi. . .
 
#4 · (Edited)
Również dużo majstrowałem przy zawieszeniu, zajęło mi trochę czasu, zanim znalazłem coś, czego mógłbym używać na drodze i podczas dynamicznej jazdy w górach/na torze.

Początkowo napięcie wstępne z tyłu było ustawione na nieco poniżej 3 widocznych gwintów, co powodowało, że ocierałem wiele części motocykla, ponieważ w zakrętach się obniżał. Zwiększyłem napięcie wstępne do 13 widocznych gwintów i przestał ocierać, z wyjątkiem podnóżków. To było zbyt twarde pod względem komfortu, więc zmniejszyłem je do nieco poniżej 10 widocznych gwintów i stwierdziłem, że jest to dla mnie w sam raz, mam tłumienie odbicia na 2 1/2 obrotu od twardego.

Przód to podobna historia, jeśli ustawiłem za wysokie napięcie wstępne, sterowanie przy niskich prędkościach było naprawdę szybkie i zwinne, ale przy wyższych prędkościach motocykl wydawał się ciężki. I na odwrót, więc ustaliłem 2,25 obrotu od pełnego miękkiego na napięciu wstępnym z przodu, 2 1/2 od pełnego twardego na odbiciu i 4 1/2 na kompresji, to dla mnie najlepszy kompromis między komfortem a odczuciami podczas jazdy. Cokolwiek bardziej w kierunku twardego na odbiciu, a przód staje się szarpany na nierównościach i dziurach. Przy tym ustawieniu motocykl wydaje się cięższy przy wolnych zakrętach, ale bardziej osadzony i stabilny, a przy wyższych prędkościach wydaje się równie stabilny, ale nieco lżejszy pod względem ciężaru z boku na bok.

Nie wiem, czy to pomaga, ale to odkryłem w ciągu 2 tygodni grzebania i jazdy.

Przy okazji, ważę około 90 kg, może trochę więcej.
 
#7 ·
Też dużo majstrowałem przy zawieszeniu, zajęło mi trochę czasu, żeby znaleźć coś, czego mógłbym używać na drodze i podczas dynamicznej jazdy w górach/na torze.

Pierwotnie napięcie wstępne z tyłu było ustawione na nieco poniżej 3 widocznych gwintów, co powodowało, że obcierałem wiele części motocykla, ponieważ w zakrętach się uginał, zwiększyłem napięcie wstępne do 13 widocznych gwintów i przestał obcierać, poza podnóżkami. To było zbyt twarde pod względem komfortu, więc zmniejszyłem je do nieco poniżej 10 widocznych gwintów i stwierdziłem, że jest to dla mnie w porządku, tłumienie odbicia mam ustawione na 2 i 1/2 obrotu od pozycji twardej.

Przód to podobna historia, jeśli ustawiłem za wysokie napięcie wstępne, sterowanie przy niskich prędkościach było naprawdę szybkie i ostre, ale przy wyższych prędkościach motocykl wydawał się ciężki. I na odwrót, więc ustawiłem 2,25 obrotu od pełnego miękkiego na napięciu wstępnym z przodu, 2 i 1/2 od pełnego twardego na odbiciu i 4 i 1/2 na kompresji, to dla mnie najlepszy kompromis między komfortem a odczuciami podczas jazdy. Cokolwiek bardziej w kierunku twardego na odbiciu i przód staje się szarpiący na nierównościach i dziurach. Przy tym ustawieniu motocykl wydaje się cięższy przy wolnych zakrętach, ale bardziej osadzony i stabilny, a przy wyższych prędkościach wydaje się równie stabilny, ale nieco lżejszy pod względem ciężaru z boku na bok.

Nie wiem, czy to pomaga, ale to odkryłem w ciągu 2 tygodni majstrowania i jazdy.

Przy okazji, ważę około 90 kg, może trochę więcej.
Różnimy się co najmniej o 70 kg. Lol, czy wzrost ma znaczenie? Czy możesz mi również udzielić porady, jak ustawić mój motocykl w odniesieniu do twoich ustawień?
 
#6 ·
Neebs, to trudna pozycja do próby dostrojenia. Rzeczy takie jak:

"Początkowo napięcie wstępne z tyłu było ustawione na nieco poniżej 3 widocznych gwintów, co powodowało, że ocierałem wiele części motocykla, ponieważ w zakrętach się obniżał, zwiększyłem napięcie wstępne do 13 widocznych gwintów i przestał ocierać, z wyjątkiem podnóżków."

Nie krytykuję, co masz zrobić?

Możesz chcieć sprawdzić tylne ramię T rex. TRex 1013 Z1000, Ninja 1000 Lowering Links Ful

Pozwoliłoby to na podniesienie tyłu w celu uzyskania dodatkowej wysokości, ale nadal pozwoliłoby na ustawienie napięcia wstępnego zgodnie z wagą.

To o wiele bardziej idealne niż konieczność osiągnięcia obu za pomocą jednej regulacji.
 
#10 ·
Neebs, to trudna pozycja do strojenia. Rzeczy takie jak:"Początkowo napięcie wstępne z tyłu było ustawione na nieco poniżej 3 widocznych gwintów, co powodowało, że ocierałem wiele części motocykla, ponieważ w zakrętach się zapadał, zwiększyłem napięcie wstępne do 13 widocznych gwintów i już nie ocierał, z wyjątkiem podnóżków."Nie krytykuję, co masz zrobić?Możesz chcieć przyjrzeć się tylnemu łącznikowi T Rex. TRex 1013 Z1000, Ninja 1000 Lowering Links FulPozwoliłoby to podnieść tył, aby uzyskać dodatkową wysokość, ale nadal pozwalałoby ustawić napięcie wstępne zgodnie z wagą.To o wiele bardziej idealne niż konieczność osiągnięcia obu za pomocą jednej regulacji.
Cóż, to trudne i dlatego zajęło mi 2 tygodnie, aby znaleźć dla siebie dobrą konfigurację, tył teraz dobrze się czuje i z tą konfiguracją motocykl jest bardziej pochylony do przodu niż poziomo, co mi się podoba, ponieważ lepiej się czuje na najbardziej krętych odcinkach. Zmierzyłem ugięcie tyłu przy 4 gwintach i przy 10 gwintach, różnica wyniosła 34 mm i 27 mm. Zatem te sprężyny są przeznaczone dla kogoś o wadze około 70 kg, myślę, że to sprężyna 0,80 kg, aby być na idealnym poziomie dla mojej wagi, musiałbym zamontować sprężynę 0,95 lub 1 kg z tyłu, ale to kosztowne i uciążliwe, ponieważ znalazłem dobrą konfigurację na standardowej.
 
#13 ·
Wow, dzięki za to, tak, przeczytałem, ale to upraszcza sprawę. Myślę, że zacznę od ustawień sportridera, a potem zobaczymy. Mam nadzieję, że ktoś tutaj, kto waży tyle samo co ja, poda mi swoje ustawienia, żebym mógł spróbować. Nie mamy tu sklepów specjalizujących się w zawieszeniu, ani żadnych sklepów z dużymi motocyklami, nawet hamowni.
 
#14 ·
Chłopaki, znowu potrzebuję waszej pomocy, czy możecie mi to uprościć i zamieścić tutaj zdjęcie, która część to preload z przodu, tłumienie z przodu itp.? Jutro będę majstrował przy zawieszeniu. Dzięki, czytałem o tym, ale łatwiej będzie mieć przewodnik ze zdjęciami podczas wykonywania tego.
 
#15 ·
Widziałem post z etykietami, więc zajmę się zawieszeniami, podczas gdy zielone plastiki są zdjęte i owijane folią z włókna węglowego. Folia z włókna węglowego 4ftx3ft kosztuje tylko 6 dolarów, a robocizna prawdopodobnie maksymalnie 10 dolarów, więc jeśli mi się nie spodoba, po prostu ją zdejmę. Haha
 
#16 ·
Przepraszam, nie mogę zamieszczać zdjęć, ponieważ jestem w pracy, ale jestem prawie pewien, że zawieszenie powinno być takie samo.

Zwróć również uwagę na to, gdzie były Twoje ustawienia, abyś zawsze mógł do nich wrócić, jeśli coś Ci się nie spodoba i zapomniałeś, gdzie to ustawiłeś.

Dobrze, więc przednie zawieszenie - uważaj, aby nie dokręcać tych igieł zbyt mocno, gdy poczujesz, że się zatrzymuje, nie idź dalej, możesz zniszczyć uszczelki zaworów, a wtedy dostajesz zupełnie nowy świat problemów.

Wstępne obciążenie jest tylko na lewym widelcu, wygląda jak duża tarcza w kształcie gwiazdy, obracasz ją zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby usztywnić wstępne obciążenie i podnieść przód motocykla, obracasz ją w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aby zmiękczyć i obniżyć. Myślę, że jest 20 pełnych obrotów od pełnego do obu.

Tłumienie odbicia z przodu to lewa mała igła na prawym widelcu, to ta, którą obracasz zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby utwardzić odczucie przodu, im bardziej obracasz ją zgodnie z ruchem wskazówek zegara, tym bardziej szorstka będzie jazda, określa również, jak szybko przednie amortyzatory wracają po pochłonięciu nierówności. Jeśli za bardzo to zmiękczysz (w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara), motocykl będzie przyjemny i wygodny, ale ucierpi na stabilności w zakrętach, a dla mnie po prostu czułem się niebezpiecznie, mając to tak miękkie. Kompresja to prawa igła, ta jest prosta, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby ją utwardzić, co spowoduje, że zawieszenie przejedzie nad nie wstrząsającymi nierównościami, aby poczuć się twardziej, w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara sprawi, że będzie gładsze i bardziej miękkie. To ustawienie trzymałem na 4 1/2 obrotu w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara od całkowicie twardego, czułem się dla mnie najlepiej.

Zawieszenie tylne -

Tutaj, aby wyregulować tłumienie odbicia, powinna znajdować się igła, którą można regulować za pomocą śrubokręta płaskiego, znajduje się ona po prawej stronie amortyzatora, którą obracasz zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby utwardzić odczucie tyłu i w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aby je zmiękczyć, to jest trudne do zrobienia dobrze, ponieważ ta jedna igła robi odbicie i kompresję, więc musisz znaleźć tam dobrą równowagę.

Wstępne obciążenie jest łatwe, zobaczysz dwie ogromne nakrętkopodobne rzeczy z prostokątnymi zębami, dolna to tylko nakrętka zabezpieczająca, którą musisz odkręcić, jeśli chcesz wyregulować wstępne obciążenie tyłu, sugeruję zaopatrzenie się w śrubokręty i gumowy młotek i po prostu postukanie nim, aż się poluzuje, a następnie po prostu odkręcenie go ręcznie. Górna to ta, którą będziesz obracać zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby zwiększyć wstępne obciążenie, co podniesie tył motocykla, a także usztywni tylne zawieszenie, w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aby zmiękczyć i obniżyć. Zwróć uwagę na to, ile gwintów widać, zanim zaczniesz to robić, wyreguluj, a następnie usiądź na motocyklu i podskakuj, aby poczuć.

Mam nadzieję, że to pomoże, trochę trudno to wytłumaczyć przez tekst, najłatwiej byłoby osobiście, ale tak, różne kraje i tak dalej.
 
#17 ·
Przepraszam, nie mogę zamieszczać zdjęć, ponieważ jestem w pracy, ale jestem prawie pewien, że zawieszenie powinno być takie samo.

Zwróć również uwagę na to, gdzie były Twoje ustawienia, abyś zawsze mógł do nich wrócić, jeśli coś Ci się nie spodoba i zapomnisz, gdzie to ustawiłeś.

Dobrze, więc przednie zawieszenie - uważaj, aby nie dokręcać tych igieł zbyt mocno, gdy poczujesz, że się zatrzymuje, nie idź dalej, możesz zniszczyć uszczelki zaworów, a wtedy dostajesz zupełnie nowy świat problemów.

Wstępne obciążenie jest tylko na lewym widelcu, wygląda jak duża gwiazda, obracasz ją zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby usztywnić wstępne obciążenie i podnieść przód motocykla, obracasz ją przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, aby zmiękczyć i obniżyć. Myślę, że jest 20 pełnych obrotów od pełnego do obu.

Tłumienie odbicia z przodu to lewa mała igła na prawym widelcu, to ta, którą obracasz zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby utwardzić odczucie przodu, im bardziej obracasz ją zgodnie z ruchem wskazówek zegara, tym bardziej szorstka będzie jazda, określa również, jak szybko przednie amortyzatory wracają po pochłonięciu nierówności. Jeśli za bardzo to zmiękczysz (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara), motocykl będzie ładny i wygodny, ale ucierpi na stabilności w zakrętach, a ze mną po prostu czułem się niebezpiecznie, mając to tak miękkie. Kompresja to prawa igła, ta jest prosta, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby ją utwardzić, co spowoduje, że zawieszenie przejedzie nad nie wstrząsającymi nierównościami, aby poczuć się twardziej, przeciwnie do ruchu wskazówek zegara sprawi, że będzie gładsze i bardziej miękkie. To ustawienie zachowałem na 4 1/2 obrotu przeciwnie do ruchu wskazówek zegara od pełnego utwardzenia, czułem się dla mnie najlepiej.

Zawieszenie tylne -

Tutaj, aby wyregulować tłumienie odbicia, powinna znajdować się igła, którą można regulować śrubokrętem płaskim, znajduje się ona po prawej stronie amortyzatora, którą obracasz zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby utwardzić odczucie tyłu i przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, aby je zmiękczyć, to jest trudne do zrobienia dobrze, ponieważ ta jedna igła robi odbicie i kompresję, więc musisz znaleźć tam dobrą równowagę.

Wstępne obciążenie jest łatwe, zobaczysz dwie ogromne nakrętki wyglądające jak zęby prostokątne, dolna to tylko nakrętka zabezpieczająca, którą musisz odkręcić, jeśli chcesz wyregulować wstępne obciążenie tyłu, sugeruję zdobycie śrubokręta i gumowego młotka i po prostu pukanie nim, aż się poluzuje, a następnie po prostu odkręcić go ręcznie. Górna to ta, którą będziesz obracać zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby podnieść wstępne obciążenie, co podniesie tył motocykla, a także utwardzi tylne zawieszenie, przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, aby zmiękczyć i obniżyć. Zwróć uwagę na to, ile gwintów widać przed rozpoczęciem, dostosuj się, a następnie usiądź na motocyklu i podskakuj, aby poczuć.

Mam nadzieję, że to pomoże, trochę trudno to wytłumaczyć za pomocą tekstu, najłatwiej byłoby osobiście, ale tak, różne kraje i tak dalej.
To bardzo pomaga! Bardzo dziękuję za poświęcony czas na napisanie tego. Ale jedno pytanie, myślałem, że musisz wyregulować śrubę na obu przednich widelcach, a następnie śruba poniżej to kolejna regulacja?
 
#18 ·
Z przodu znajduje się tylko jedna śruba dla każdej funkcji, nie ma śruby napięcia wstępnego dla każdego przedniego amortyzatora, nie ma kompresji dla każdego przedniego amortyzatora, nie ma odbicia dla każdego przedniego amortyzatora. Istnieje tylko jedna śruba, która kontroluje każdą funkcję przedniego zawieszenia (oba amortyzatory). Jeśli o to pytasz.
 
#22 ·
To zupełnie inny motocykl i konfiguracja zawieszenia, ten regulator na dole widelca to kompresja, jestem tego prawie pewien, to samo co mamy u góry, ale na dole. Nie martw się tym przewodnikiem po zawieszeniu, inny motocykl, inne zawieszenie, ale podstawowe zasady powinny być takie same.
Mój motocykl ma taką samą konfigurację zawieszenia jak ten na sportrider, 1 pokrętło po każdej stronie widelca, 1 sześciokątna rzecz po każdej stronie i 2 pokrętła przy kole. Jutro zrobię zdjęcie.
 
#25 ·
so does that suspension come standard on the 2012? I was sure that the 3rd and 4th gen had the showa separate function forks on the front. Or is that just the 4th gen?
Kupiłem motocykl w takim stanie. Właściciel powiedział, że jest oryginalny, ostatnio niektórzy ludzie na forum wspomnieli również, że mój zbiornik był inny, ponieważ był czarny, ale tak się złożyło, że jest to filipiński kolor. Swoją drogą, mój motocykl nie jest cały czarny, mam zielone części owinięte naklejką z włókna węglowego. Wychodzę na przejażdżkę z przyjaciółmi, wrzucę zdjęcia po powrocie. :)
 
#26 ·
Cóż, jeśli to twoje zawieszenie, to może być trochę trudniej dostroić zawieszenie, ponieważ każdy widelec robi wszystko, więc oba przednie widelce będą miały napięcie wstępne, odbicie i kompresję. Musisz upewnić się, że ustawienia na obu są takie same, w przeciwnym razie możesz mieć pewne problemy z prowadzeniem. Ale proces powinien być taki sam, po prostu musisz to zrobić po raz drugi.
 
#27 ·
Cóż, jeśli to twoje zawieszenie, to może być trochę trudniej dostroić zawieszenie, ponieważ każdy widelec robi wszystko, więc oba przednie widelce będą miały napięcie wstępne, odbicie i kompresję. Musisz upewnić się, że ustawienia na obu są takie same, w przeciwnym razie możesz mieć pewne problemy z prowadzeniem. Ale proces powinien być taki sam, po prostu musisz to zrobić po raz drugi.
Właśnie wybrałem się na dłuższą przejażdżkę, która obejmowała kilka krętych dróg, kilka zatłoczonych miast, złe drogi szutrowe, popękane drogi cementowe, drogi asfaltowe. Opony pirelli angel GT są świetne, bardzo dobrze trzymają się drogi, myślę, że ciśnienie jest trochę za wysokie przy 36f i 42r, ale wszystko było dobrze.

Zawieszenie wydaje się być trochę miękkie z tyłu, pokazuje 18 mm gwintu, jeśli mierzę od gwintu, ale jeśli uwzględnię część bez gwintu, to jest trochę więcej niż to. Przód wydaje się trochę sztywny, ale spróbuję to wyregulować. Zrobię teraz zdjęcia.
 
#30 ·
Okej, więc w końcu znalazłem czas, żeby zrobić moje zawieszenie. Chciałbym wiedzieć, że napięcie wstępne to 10 obrotów w standardzie, nie dotknąłbym tego, a teraz prawa nakrętka jest porysowana i farba odpadła, owinąłem nawet mój otwarty klucz naklejką, żeby nie było metal o metal. Odbicie z przodu wynosiło około 1 i 1/6 obrotu, a tłumienie kompresji wynosiło 1,75. Napięcie wstępne z tyłu było na pełnej sztywności.

Więc teraz mam:
10 obrotów napięcia wstępnego
2 obroty odbicia
1,75 kompresji
napięcie wstępne z tyłu 1,75. Przetestuję to jutro rano podczas naszej jazdy.
 
#31 ·
2 obroty od twardego na odbiciu jest w porządku, ale 1,75 od twardego na kompresji? Ile pełnych obrotów na kompresji masz? Powinno być około 6-8, przód nadal będzie twardy jak cholera podczas uderzania w nierówności, prawdopodobnie skończysz zmiękczając kompresję do około 4. Kiedy mówisz, że napięcie wstępne tyłu było w pełni sztywne, czy masz na myśli, że sprężyna była wkręcona do końca? Nie zapomnij, że tylna igła działa tylko na odbicie i kompresję, sprężyna z tyłu to to, co musisz wyregulować dla napięcia wstępnego.
 
#32 ·
2 obroty od twardego do odbicia są w porządku, ale 1,75 od twardego do kompresji? Ile pełnych obrotów na kompresji masz? Powinno być około 6-8, przód nadal będzie twardy jak cholera podczas uderzania w nierówności, prawdopodobnie skończysz zmiękczając kompresję do około 4. Kiedy mówisz, że tylne napięcie wstępne było w pełni sztywne, czy masz na myśli, że sprężyna była wkręcona do końca? Nie zapomnij, że tylna igła działa tylko na odbicie i kompresję, sprężyna z tyłu to to, co musisz wyregulować dla napięcia wstępnego.
Przepraszam za tył, miałem na myśli napięcie wstępne. Jeszcze nie dotknąłem napięcia wstępnego, więc w tej chwili jest około 18 mm gwintu widocznego, jeśli nie mierzę części niegwintowanej.

Z przodu jedyną rzeczą, która została wyregulowana od fabryki, było małe pokrętło na górze, które ma być odbiciem, które było ustawione na 1 i 1/6 obrotu od pełnego twardego, teraz jest to 2 obroty, pełne miękkie to 4 obroty. Duża nakrętka, która ma być napięciem wstępnym, była już na 10, więc ustawiłem ją z powrotem na 10. Dolne pokrętło w pobliżu hamulców było na 1,75 obrotu od pełnego sztywnego i zgodnie z przewodnikiem, który podążałem, powinienem ustawić je na 1,75, więc to zrobiłem.
 
#34 ·
Zbyt sztywny? Zmniejsz kompresję z przodu, może zmniejsz napięcie wstępne. Tył w moim motocyklu jedzie znacznie bardziej miękko, gdy jest głębiej w swoim skoku, więc u mnie jest lepiej z bardziej miękkim napięciem wstępnym z tyłu, ale tak naprawdę nie mogę za bardzo majstrować przy tylnym zawieszeniu, ponieważ często jeżdżę z pasażerem. To zapewni więcej komfortu, nie wiem zbyt wiele o ustawieniach do wyścigów i pokonywania zakrętów, tak naprawdę się tym nie zajmuję.
 
#36 ·
za sztywny? Zmniejsz trochę kompresję z przodu, może zmniejsz napięcie wstępne. Tył w moim przypadku jeździ znacznie bardziej miękko, gdy jedzie głębiej w swoim skoku, więc u mnie jest lepiej z bardziej miękkim napięciem wstępnym z tyłu, chociaż tak naprawdę nie mogę zbytnio grzebać z tyłem, ponieważ często jeżdżę z pasażerem. To zapewni większy komfort, nie wiem zbyt wiele o ustawieniach do wyścigów i pokonywania zakrętów, tak naprawdę się tym nie zajmuję.
Ok, więc spróbuj teraz obrócić o jeden lub dwa obroty odbicia i kompresji od pełnego miękkiego i zobacz, jak się czujesz. Z tego, co powiedziałeś, twoje pokrętła mają mniej obrotów niż gen 4, co oznacza, że ​​albo masz mniejszy zakres regulacji, albo jest taki sam, ale regulujesz je mniej, ponieważ masz mniej pełnych obrotów, jeśli to ma sens. Na przykład, napięcie wstępne z przodu mojego roweru ma 20 pełnych obrotów, odbicie ma 5 i pół pełnych obrotów, a kompresja ma 8. Ale jak powiedziałem, spróbuj zmiękczyć przód, może wyreguluj go od najmiększego ustawienia lub ustaw go na najmiększe ustawienie i przejedź się nim, aby poczuć, jak to jest i zacznij od tego. Jeśli utrzymasz przód zbyt twardy i szarpiący, może to naprawdę zacząć boleć nadgarstki podczas dłuższych jazd, ponieważ nadgarstki i dłonie również działają jako zawieszenie.
Przekręciłem pokrętło kompresji i odbicia o +1 obrót do miękkiego i teraz jeździ trochę lepiej. Wcześniej, jeśli gwałtownie hamowałem do pełnego zatrzymania, to jakby pchało pęd do przodu, raz przez to upadłem, ale teraz jest lepiej, trochę nurkuje widelec i jeździ też lepiej. Mam nadzieję, że uda mi się obudzić na naszą 5 rano przejażdżkę za 4 godziny, żeby to wypróbować. Opieram to tylko na jazdach po mieście...
 
#35 ·
Ok, więc spróbuj teraz zrobić jeden lub dwa obroty na odbiciu i kompresji od pełnego miękkiego i zobacz, jak to działa. Z tego, co powiedziałeś, twoje pokrętła mają mniej obrotów w porównaniu do gen 4, co oznacza, że albo masz mniejszy zakres regulacji, albo jest taki sam, ale regulujesz je mniej, ponieważ masz mniej pełnych obrotów, jeśli to ma sens. Na przykład, moje przednie napięcie wstępne roweru ma 20 pełnych obrotów, moje odbicie ma 5 i pół pełnych obrotów, a kompresja ma 8. Ale jak powiedziałem, spróbuj zmiękczyć przód, może wyreguluj go od najmiększego ustawienia lub ustaw go na najmiększe ustawienie i przejedź się nim, aby poczuć, jak to jest i zacznij od tego. Jeśli utrzymasz przód zbyt twardy i szarpiący, może to naprawdę zacząć boleć twoje nadgarstki podczas dłuższych jazd, ponieważ twoje nadgarstki i dłonie również działają jako zawieszenie.
 
#37 ·
Właśnie wczoraj odbyłem długą przejażdżkę, najdłuższą, jaką kiedykolwiek odbyłem. Zrobiłem 20-kilometrową przejażdżkę o 6 rano, żeby zjeść śniadanie w następnym mieście, a potem z powrotem. Potem pojechałem na 140-kilometrową przejażdżkę z przerwą na lunch, a potem z powrotem. Zrobiłem więc 320 km w 1 dzień, głównie składających się z zakrętów i krótkich prostych plus miast i tak dalej, jazda tutaj na Filipinach jest dość męcząca, ponieważ trzeba mieć oczy szeroko otwarte, a mózg musi być cały czas bardzo uważny. Są psy nagle przechodzące przez drogę, ludzie nagle przechodzący przez drogę, motocykle nagle zawracające na autostradach, dziury w jezdni znikąd i tak dalej. Bardzo boli mnie tyłek, prawdopodobnie dlatego, że mam nowe opony i nie wychylam się tak bardzo jak wcześniej, po prostu się przechylam, chyba że naprawdę muszę się wychylić. Moje dłonie były martwe od wibracji, a lewa ręka boli od sprzęgła. Kolana bolą od wibracji, a później w drodze do domu zrobiłem kilka przesadzonych wychyleń, żeby poruszyć tyłkiem.

Zawieszenie jest o wiele lepsze niż wcześniej, ale wciąż muszę je wyregulować, ale nie jestem jeszcze pewien, co mam wyregulować. Hahaha, wciąż uczę się o tych wszystkich rzeczach. Wydaje się, że przód jest lepszy, ale na wyboistych drogach jest dziwnie.
 
#38 ·
Wysłałem e-mail do Dave'a Mossa z prośbą o wskazówki dotyczące zawieszenia i dostałem to dla mojej wagi.

Pozycja widelca taka sama jak w oryginale
- napięcie wstępne do końca zgodnie z ruchem wskazówek zegara i z powrotem o 1 obrót
- odbicie do końca zgodnie z ruchem wskazówek zegara i z powrotem o 1,5 do 1,75 obrotu
- kompresja do końca zgodnie z ruchem wskazówek zegara i z powrotem o 1,75 do 2 obrotów

Napięcie wstępne amortyzatora do najniższego ustawienia
- odbicie do końca zgodnie z ruchem wskazówek zegara i z powrotem o 1,5 do 1,75 obrotu

Jest to bardzo podobne do pierwszych ustawień, które zrobiłem i które były w sugestii sportbike.net, z wyjątkiem napięcia wstępnego.

Próbowałem tego na początku:
10 obrotów napięcia wstępnego
2 obroty odbicia od pełnej sztywności
1,75 kompresji od pełnej sztywności

napięcie wstępne tyłu 1,75 od pełnej sztywności
Około 20 mm gwintu pokazującego napięcie wstępne

Teraz jestem na:
10 obrotów napięcia wstępnego
3 obroty odbicia od pełnej sztywności
2,75 kompresji od pełnej sztywności

napięcie wstępne tyłu 1,75 od pełnej sztywności
Około 20 mm gwintu widocznego

1 obrót od pełnego z przodu to ile obrotów od 10 obrotów? Ponieważ jestem teraz na 10. A czy najniższe ustawienie napięcia wstępnego z tyłu oznacza brak widocznych gwintów i czy mój tył by opadł? Czy to nie utrudniłoby skręcania?
 
#39 ·
Tak, tył by opadł. Te tylne amortyzatory zdecydowanie lepiej jeżdżą niżej w otworze. Jest o wiele lepiej, gdy jeżdżę we dwoje. Ale ponieważ jeżdżę we dwoje, nie mogę stracić napięcia wstępnego, bo dobiję, gdy jeżdżę z kobietą. Gdybym cały czas był sam, obniżyłbym je dość mocno. Chociaż szukam komfortu, a nie rzeźbienia, nie wiem nic o tych wyścigowych rzeczach =)
 
#40 ·
Tak, tył by opadł. Te tylne amortyzatory zdecydowanie lepiej jeżdżą niżej w otworze. O wiele lepiej się czuje, gdy jeżdżę we dwoje. Ale ponieważ jeżdżę we dwoje, nie mogę stracić napięcia wstępnego, bo dobiję, gdy jeżdżę z kobietą. Gdybym cały czas jeździł sam, obniżyłbym je dość znacznie. Chociaż szukam komfortu, a nie rzeźbienia, nie wiem nic o tych wyścigowych rzeczach =)
Nigdy nie jeżdżę we dwoje i ważę około 140-150 funtów. Opuszczenie amortyzatora do samego dołu również pomogłoby mi lepiej stanąć na ziemi. Chociaż teraz mógłbym stanąć na ziemi, więcej jest lepiej. Jakie jest maksimum dla napięcia wstępnego z przodu? Jeśli jestem na 10 obrotach.

Nawiasem mówiąc, czy napięcie wstępne z przodu jest takie samo dla lewej i prawej strony? Zgodnie z ruchem wskazówek zegara jest twardsze, a przeciwnie - bardziej miękkie? A może jest odwrotnie dla każdej strony?
 
#42 ·
Nie grzebałem przy tyle, ale słyszałem, że są naprawdę twarde. Upewnij się jednak, że najpierw luzujesz nakrętkę kontrującą, a nie próbujesz obracać nakrętki kontrującej i regulatora w tym samym czasie. W miarę jak ją luzujesz, powinno być łatwiej, im dalej się cofnie. Jeśli chodzi o przód, to nie mam takiego samego ustawienia jak ty, ale napięcie wstępne powinno być w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara dla mniejszego napięcia wstępnego, a zgodnie z ruchem wskazówek zegara dla większego. Cofnąłbym to wszystko, po prostu policz, ile to obrotów, na wypadek gdybyś chciał wrócić. Słyszałem również, że brak napięcia wstępnego z przodu jest dobry dla mojego roweru. Znowu masz inne ustawienie niż ja, ale spróbuj. Zamierzam bardziej cofnąć przód tej wiosny, cofnąłem go o około 2 obroty od fabrycznego i było lepiej, mniej wstrząsów
 
#43 ·
Nie grzebałem przy tyle, ale słyszałem, że są naprawdę twarde. Upewnij się, że najpierw luzujesz nakrętkę kontrującą, a nie próbujesz obracać nakrętki kontrującej i regulatora w tym samym czasie. W miarę jak ją luzujesz, powinno być łatwiej, im dalej się cofnie. Jeśli chodzi o przód, nie mam takiego samego ustawienia jak ty, ale napięcie wstępne powinno być w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara dla mniejszego napięcia wstępnego, a zgodnie z ruchem wskazówek zegara dla większego. Cofnąłbym go całkowicie, po prostu policz, ile obrotów, na wypadek gdybyś chciał wrócić. Słyszałem również, że brak napięcia wstępnego z przodu jest dobry dla mojego motocykla. Znowu masz inne ustawienie niż ja, ale spróbuj. Zamierzam bardziej cofnąć przód tej wiosny, cofnąłem go o około 2 obroty od stanu fabrycznego i było lepiej, mniej wstrząsów
Tak, nakrętka jest już całkowicie cofnięta, ponieważ planowałem spróbować całkowicie w dół z tyłu. Ale cholernie trudno się obraca. Dotarłem tylko do połowy. Z przodu Dave zasugerował 1 obrót od pełnego ruchu wskazówek zegara. W tej chwili jeszcze na nim nie jeździłem, ale wydaje się trochę sztywny na całym obwodzie. Spróbuję tego na naszej jutrzejszej przejażdżce. Mam tylko nadzieję, że uda mi się całkowicie opuścić tył. Ułatwia to również płaskie oparcie stóp.